Dinars i sopars

  • • El dinar ha d’aportar el 35% de les necessitats diàries d’energia i nutrients i el sopar, el 25%.
  • • El dinar i el sopar han d’estar formats pels mateixos grups d’aliments però el sopar ha de tenir-ne menys quantitat:

    FARINACIS + HORTALISSES + ALIMENTS PROTEICS

  • • En els plats de dinars i sopars, les hortalisses i els farinacis haurien d'ocupar-ne la major part, mentre que els proteics haurien de representar-ne una quarta part.
  • • El sopar convé que sigui lleuger i de fàcil digestió.
  • • La millor opció de postres és sempre la fruita fresca de temporada.
  • • El temps que hauríem de dedicar a cada àpat és de 20 minuts com a mínim.
  •  
  • Gaudiu de la satisfacció de menjar. És un bon moment per compartir amb la família: apagueu el televisor i deixeu el mòbil fora de la taula!
  •  

 

Què hem d'incloure en un dinar i un sopar?

 

  • Farinacis (preferiblement integrals)

Arròs, blat, blat de moro, ordi, sègol, civada... Aporten energia. Si són integrals, l'energia és de llarga durada, i a més, contenen vitamines del grup B, minerals i fibra.

Cereals

 

  • Hortalisses

Poden ser crues com l'enciam, la remolatxa, el rave, la pastanaga, el pebrot, el tomàquet, l'alvocat, els brots d’hortalisses... o bé cuites com el bròquil, els espinacs, el porro, la mongeta, la carxofa... Aporten vitamines, minerals, fibra i antioxidants.

Verdures i/o hortalisses

 

  • Aliments proteics

Ous, llegums, fruits secs, peix, carn blanca i carn vermella. Aporten els nutrients necessaris per al manteniment de les estructures corporals i el creixement.

Aliments proteics

 

  • Fruita fresca

Poma, pera, préssec, meló, taronja, magrana, maduixa... Aporten aigua, vitamines, minerals i fibra.

Fruita fresca

Diputació de Barcelona
   Llista de reproducció de Salut Pública    Instagram   Butlletins de Salut Pública    Comunitat virtual
Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona. Tel. 934 022 222