Poseu-ho en pràctica!

 

  • Respecteu l’horari dels àpats i no us en salteu cap: esmorzeu, preneu un refrigeri a mig matí, dineu, bereneu i sopeu. És millor menjar poc i sovint!
  • Esmorzeu abans de sortir de casa. Recordeu que l'esmorzar és l'àpat que permet trencar amb el dejuni de la nit i que serveix per començar el dia amb energia. Combineu un farinaci, un lacti i una fruita. És convenient que a mig matí el completeu prenent un refrigeri (fruits secs, fruita...).
  • Procureu que al dinar i al sopar estiguin representats tots els grups d’aliments: farinacis (cereals com arròs o pasta, patata,...), hortalisses (crues i cuites), proteics (carn, peix, ous, llegums) i fruita o lactis com a postres. Combineu els diferents aliments entre el dinar i el sopar.
  • No us oblideu de berenar! Un entrepà o una fruita, fruita seca o un iogurt... per estudiar i fer esport al màxim.
  • Controleu les quantitats de menjar que us serviu.
  • Intenteu menjar els aliments propis de cada temporada i locals! Us resultaran més saborosos, econòmics i nutritius.
  • Cuineu utilitzant les diferents tècniques de cocció: planxa, forn, papillota, vapor, microones, fregits, arrebossats, guisats...
  • Beveu aigua com a beguda principal durant tot el dia i especialment si feu activitat física.

 

Torna a Consells

Diputació de Barcelona
   Llista de reproducció de Salut Pública    Instagram   Butlletins de Salut Pública    Comunitat virtual
Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona. Tel. 934 022 222